Marketing Archives - MarketMinds

Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Oare cât bine ne aduce marketingul?

“Toți oamenii de marketing sunt mincinoși” este titlul unei cărți scrise de Seth Godin, unul dintre cei mai bine vânduți autori de cărți de afaceri. Printre altele, el susține că mai degrabă poveștile sunt cele care vând un produs, și nu neapărat prețul sau caracteristicile sale. Am putea să ne întrebăm, așadar, ce povești spunem noi, marketerii, și mai ales […]

Citește articol

Trăsături politice în marketing

În marketing, ca și în politică, hoția, comoditatea și incompetența vor fi, până la urmă, sancționate. Și asta cu atât mai mult cu cât înaintăm în era digitală. Oricât de persuasivă și de bine alcătuită este o campanie de promovare, dacă ea promite fără ca produsul sau serviciul să se țină de cuvânt, acestea vor fi sancționate. Promisiunea unui brand […]

Citește articol
Ce face marketingul

Ce face marketingul si ce NU.

Ce face marketingul? E multă teorie, cunoscută deja, pe tema asta. Dar ce NU poate face marketingul? În primul rând, chiar dacă este de guerrilla, și inspirat, el nu poate face minuni. De exemplu, nu poate ajuta la vânzarea unui produs sau a unui serviciu de slabă calitate. Sau a unuia mult prea scump pentru puterea de cumpărare a publicului […]

Citește articol

Stari emotionale care afecteaza decizia de achizitie

Caror stari afective se adreseaza luptatorul in guerrilla marketing atunci cand realizeaza o vanzare? Evident, lista este lunga si se adapteaza fiecarui cumparator in parte. Poti afla aceste caracteristici punand intrebari, ascultand cu atentie raspunsurile, citind limbajul corpului, tratand lucrurile cu calm, fiind sensibil la nevoile clientului dar si la starile sale emotionale. Urmatoarele 10 stari afective confera forta cea […]

Citește articol

Panourile publicitare nu sunt broșuri

Inchipuieste-ti un automobil stationat pe marginea drumului in Otopeni, acest (fost) rai al panotajului stradal. Alaturi, soferul, cu un caiet in mana, notand asiduu informatii aflate pe vizualul unui unipol: numerele de telefon, fax-ul, email-ul si gama de produse ale unei firme importatoare de materiale de constructii. Imagine utopica, nu? Sau hilara? Poate ca numerele de telefon erau destinate pietonilor? […]

Citește articol

Onestitate si marketing

Oamenii de advertising se situeaza destul de jos pe scara credibilitatii. De ce? Pentru ca publicul si-a construit, in timp, acel “detector de minciuni” care face ca orice afirmatie de marketing sa fie cantarita de mai multe ori inainte de a fi acceptata. O mare parte din marketing exagereaza, in principal datorita entuziasmului cerut de companie, amplificarilor copywriter-ului sau presiunii […]

Citește articol

Marketingul se ignora. Ce facem?

Incearca sa-ti distribui atentia catre toti stimulii din jurul tau, in acelasi timp. Catre textul pe care il ai in fata, culorile prezente pe ecran, restul fundalului pe care il percep ochii tai, catre sunetele pe care le auzi, contactul intre corpul tau si scaun, intre mana si mouse, eventual la mirosul pe care il percepi sau gustul ramas dupa […]

Citește articol

Marketing fara costuri

Cat de bine suna aceasta afirmatie in contextul unei recesiuni economice! Astazi ne vom concentra asupra a doua arme de Guerrilla Marketing care se dovedesc a costa putin sau chiar deloc: Marirea valorii tranzactiei – gratis Repetarea vanzarii – aproape gratis Prima formula se refera la clientii care au decis deja sa cumpere de la tine. Au facut acest pas […]

Citește articol

Marketing creativ

Atunci cand vine vorba despre creativitate, cei care practica marketingul de guerrilla devin creativi in forme cu totul speciale, diferite de cele ale marketingului clasic. Ei privesc creativitatea asa cum un sofer isi priveste volanul. Creativitatea este menita sa ghideze marketingul catre scopul sau, acela de a produce profit, asa cum volanul este asezat acolo pentru a duce masina, in […]

Citește articol

Avantajul competitiv

“Avantajul competitiv” este o expresie des intalnita in marketing. Dar stim oare exact la ce se refera ea? Multe produse si servicii din ziua de azi sunt aproape similare. Singurul lucru care reuseste sa le diferentieze este felul in care ele sunt promovate pe piata. Si cel mai bun mod de a o face este sa pui in evidenta un […]

Citește articol

10 motive pro email newsletter

Te pastreaza in contact cu clientii tai actuali si potentiali, asadar esti TOP OF MIND – cand au nevoie de un produs sau serviciu de tipul celui pe care tu il oferi, esti printre primii la care se gandesc. Oamenii care sunt interesati de informatia pe care tu o oferi vor sti ca esti, inca, in plina activitate (faci afaceri, […]

Citește articol

Consultanta gratuita

Una dintre cele mai eficiente arme in Guerrilla Marketing este consultanta gratuita. Un client potential este mult mai deschis sa accepte o intalnire cu acest scop in locul uneia de prezentare a firmei, produsului sau serviciului tau. Este un “deschizator de usi” de succes, daca vei tine cont de cateva lucruri: atunci cand propui aceasta intalnire, incearca sa te faci […]

Citește articol

Online marketing

10 elemente critice pentru un web-site Atunci cand afacerea ta iti permite, acorda-ti putin timp pentru a verifica, cu ochii unui cinic, daca site-ul care iti reprezinta compania, produsul sau serviciul, se afla in concordanta cu urmatoarele 10 aspecte critice pentru atingerea scopului pe care si-l propune: Un headline care sa atraga atentia. Este poarta catre site, iar daca aceasta […]

Citește articol

Promovare eficienta

Cartea de vizita Traducerea in romana a termenului “Business card” s-a facut gresit. La noi, ea se numeste “Cartea de vizita”. Asta inseamna ca te ajuta sa te descurci atunci cand vrei sa-i faci o vizita respectivei persoane, ca ai acolo datele de contact, nu? O carte de vizita “de guerrilla” este mai mult decat atat. Este un instrument de […]

Citește articol

Headline – 9 din 10

Jay Levinson, parintele Guerrilla Marketing, spune ca daca ai la dispozitie 10 ore ca sa construiesti macheta unei reclame, e bine sa folosesti 9 dintre ele pentru alcatuirea headline-ului, a titlului. De ce? Pentru ca el este poarta care atrage vizitatorul inauntru. Este vitrina magazinului tau, pe care incerci, intr-un spatiu restrans, sa o faci cat mai tentanta. Principiul este […]

Citește articol

Branding personal

Guerrilla Market Yourself Fiecare acţiune, fiecare cuvânt, fiecare element din proiecţia personalităţii tale este semnalat, înregistrat şi judecat de cei din jurul tău. Ai două opţiuni: să laşi lucrurile în voia sorţii, sperând că oamenii vor înţelege mesajul pe care vrei să-l comunici sau să preiei controlul procesului, trimiţând mesajele dorite aşa cum îţi planifici să o faci. Atunci cand […]

Citește articol

Implicarea simturilor in procesul de marketing

Zilele trecute am vazut intr-un magazin, spre vanzare, un bradulet frumos mirositor, din acelea pe care le agati la oglinda retrovizoare a automobilului. Ce credeti ca scria pe el? “Miros de masina noua”. Unul din motivele pentru care esti invitat sa “incerci” o masina atunci cand esti intr-un show-room auto este acesta – oamenii asimileaza un anumit miros cu ideea […]

Citește articol

Strategii de marketing in timpul recesiunii

Oferiti valoare Orice ati face in timpul unei crize economice, nu va ganditi ca pretul cel mai mic este o solutie. Nici in calitate de cumparator, nici ca vanzator. Pretul devine secundar atunci cand vremurile sunt grele – oamenii cauta valoare. Daca oferiti valoare – sub forma de produse durabile, care aduc economie in timp sau servicii suplimentare si garantii […]

Citește articol

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.